Počet zobrazení stránky

pátek 9. února 2018

Muslimské peklo


                                        Muslimské peklo 


Anotace

Kniha Ivy Karlíkové je ryze autobiografická. Přestože autorka nefabuluje, její vyprávění o několikaletém vztahu s bosenským muslimem je strhující a plné zvratů. V lecčems se podobá příběhu světoznámé knihy „Bez dcerky neodejdu“ – s tím rozdílem, že dějištěm Muslimského pekla je Evropa, kterou považujeme za civilizovanou a kulturní. Iva Karlíková svoji knihu uvádí slovy: „Seznámili jsme se v Německu. Já pocházela z Čech, Senad z Bosny. Byla to láska na první pohled a já si myslela, že hezčího, milejšího a pozornějšího chlapa už nikdy nenajdu. Věděla jsem, že je muslim, ale nepovažovala jsem to za překážku. Jeho ani můj život se žádným náboženským pravidlům nepřizpůsoboval. Všechno se změnilo, když se nám narodila dcera. Ze Senada se stal tyran. Až příliš pozdě jsem pochopila, že tam u nich, v Bosně mezi muslimy, je docela běžné zacházet se ženou jako s kusem hadru a odvolávat se na Alláhovu vůli. Mockrát jsem od něj chtěla odejít, ale strach, že si nás s dcerkou najde a ublíží nám, mi to nedovolil. Senad a jeho rodiče mě nakonec donutili přestěhovat se do Bosny. Ze dne na den jsem se ocitla ve světě, který byl na hony vzdálený všemu, co jsem znala. To, co jsem tam dnes a denně zažívala, se podobalo peklu. Jediné, co mě drželo při životě, byla malá dcera a mlhavá naděje, že se mi jednou podaří útéct...“

Recenze

Po dvou nevydařených knihách, jsem sáhla po jiném žánru. A musím říct, že tento výběr byl fakt ten pravý.
Jedná se o velmi smutnou , ale pravdivou výpověď týrané ženy. Autorka knihy je i hlavní hrdinkou tohoto příběhu. Příběh se odehrává v Německu, kde jako mladá odchází za prací. Zde poznává a i se zamilovává do pohledného muslima Senada. Jejich láska je tak velká, že se jim narodí děťátko, ale ještě než se malá narodí už začíná domácí násilí, nechápu, jestli byla paní tak zamilovaná, že si to nechala líbit? To je otázka na kterou by nám musela odpovědět ona sama. Po narození dcery už to bylo jen a jen horší a poté co jsem se v knize dočetla, že rodina jejího muže navrhuje vrátit se do rodné země, kterou je Bosna, tušila jsem že bude zle. A teď teprv přijde to pořádné peklo a samozřejmě, že taky jo a jaký....
Obdivuji paní Ivu, že toho tolik si nechala líbit, ale ono spíše jí ani nic nezbývalo, stále se hlavně snažila aby byla malá v bezpečí a v pořádku. 
Kolikrát to s ní i s dcerou opravdu vypadalo zle, ale naštěstí i za hranicemi se najdou hodní a slušní lidé, kteří se jim budou snažit pomoc. Ta pomoc bohužel nevydrží a paní Iva se ocitá opět ve velkém pekle... Příběh dál popisovat nebudu přišli byste o ten pořádný čtenářský zážitek, tak, že za mě knihu všem strašně mooooooc doporučuji, hlavně tedy mladým naivním holkám. A jim tu chci vzkázat aby při výběru partnera měly opravdu oči otevřené a používejte více hlavu než srdce...
Kdo ví kolik holek je na tom stejně nebo ještě hůře, kterým nikdo nedokáže pomoc a jen přežívají a snaží se zachovat si zdravý rozum a zachránit svůj a dětí život. Tento příběh je velice podobný příběhu Bez dcerky neodejdu.

Strašně moc děkuji autorce za tuto knihu a věřím, že bude výstrahou a poučením pro spousty žen, které by se chtěly také pouštět do podobného dobrodružství jako paní Iva. A nemusí to být vůbec jen dobrodružství s Muslimem.

Žánr:
Literatura českáBiografie a memoáry
Vydáno:Daranus
více informací...
1. vydání originálu:2016
Počet stran:162
Vazba knihy:vázaná s přebalem
ISBN:978-80-87423-74-5

Knihu hodnotím 5/5 a klidně bych dala i víc a strašně mooooc doporučuji :).

Žádné komentáře:

Okomentovat