Počet zobrazení stránky

středa 9. srpna 2017

Sůl moře



                                                Sůl moře



Ruta Sepetys nebo Ruta Šepetys se narodila 19.11.1967 v Detroite. Je dcerou litovského uprchlíka. Je síce americká autorka, ale kořeny má v Litvě.

Anotace

V roce 1945 se druhá světová válka chýlila ke svému konci a poblíž Východního Pruska se tisíce uprchlíků vydalo na pouť za svobodou a většina z nich měla co skrývat. Mezi nimi i Joana, Emilia a Florian, jejichž cesty se zkřížily na lodi, která slibovala spásu. Jmenovala se Wilhelm Gustloff. Donuceni okolnostmi drží při sobě, ale když se svoboda zdá na dosah, udeří tragédie. V tu chvíli je naprosto jedno, které jste národnosti a kultury či jaký je váš společenský status. Všech deset tisíc lidí na palubě bojuje za jedinou věc: chtějí přežít.

Autorka knihy V šedých tónech se vrací do dob druhé světové války se svým novým románem, jenž vrhá světlo na jednu z nejhorších – přesto téměř neznámých – válečných tragédií.

Recenze

Největší lodní tragedie o které jsem vůbec nevěděla. Vždy jsem si myslela, že největší lodní tragedie co byla se jmenuje Titanic. Až po přečtení této knihy jsem si uvědomila, že tohle byla o hodně větší tragédie , co dětí, mladých lidí zde zahynulo.
A právě tato kniha vypráví příběh mladých lidí co hledali jedinou možnou záchranu, jak utéct před válkou a blížící se sovětskou armádou. 
Bohužel tato loď Wilhelm Gustloff se stala objektem torpédových ponorek. A byla bohužel zasažena torpédy, tento hrůzostrašný čin si vyžádal kolem 9 tisíc lidských životů.

Ale podívejme se na začátek příběhu - 4 mladé lidé, každý pochází odjinud každý má nějaké tajemství a nakonec každý má něco společného s tím dalším. jejich společné přání, sen je přežít válku.
V zimě roku 1945 za 2. svět. války se snaží dostat co nejrychleji a bezpečně do přístavu, na loď, která je doveze do bezpečí....
Autorka této knihy Ruta Sepetys píše velice dobře, její knihy jsou pěkně napsané, které nedovedou , že by se u nich někdo nudil, její knihy se čtou jedním dechem. Až teprve po přečtení smí čtenář vydechnout.
Tento příběh se mi moc líbil. Byl perfektně sestaven, je z období 2. svět. války, které mám velice ráda a skorem vše si přečtu. Ze začátku příběhu jsem se trochu lekla jelikož jsem si myslela, že mám jinou knihu než jsem četla v anotaci. Příběh totiž nezačíná na moři ani na lodi, ale na trnité, nebezpečné cestě mladých hrdinů.
Kniha je psaná vyprávěním každého hrdiny zvlášť a tak máme krátké jednotlivé kapitolky, jeden hrdina píše dokonce formou dopisů.

Knihu neustále doporučuji a budu nadále doporučovat. Tento příběh by si měl každý přečíst a mrzí mě, že se o této události skoro nikde nepíše ani nemluví.

Originální název:

Salt to the Sea (2016)

Žánr:
Literatura světováRományHistorie
Vydáno:CooBoo
Počet stran:352
Překlad:Petr Eliáš
Autor obálky:Lubomír Kuba
Vazba knihy:vázaná s přebalem
ISBN:978-80-7544-180-5

Tuto knihu hodnotím ***** , ale tato kniha si jich zaslouží daleko více. Přiznám se, že už dlouho jsem nečetla, něco tak báječného, čtivého a pěkného, kde se vystřídaly všechny emoce....



Žádné komentáře:

Okomentovat