Počet zobrazení stránky

neděle 27. srpna 2017

Dívka, již jsi tu zanechal



                             Dívka, již jsi tu zanechal



Britská spisovatelka Jojo Moyesová pracovala v různých profesích, než dostala stipendium na Londýnskou univerzitu, kde vystudovala žurnalistiku. Novinářské profesi se pak věnovala deset let – pracovala pro britský deník The Independent a pobývala též v Hong Kongu jako dopisovatelka listu Sunday Morning Post. V roce 2002 jí vyšel první román a od té doby se živí jako spisovatelka na volné noze. S manželem, novinářem Charlesem Arthurem, a jejich třemi dětmi žije na farmě v hrabství Essex. Nepřekvapí nás, že autorka románu Krasojezdkyně je sama velkou milovnicí koní – dokonce jednoho „starého dostiháka“ vlastní – a vášnivou jezdkyní.

Anotace

Píše se rok 1916, když francouzský malíř Édouard Lefevre odchází bojovat na frontu. Jeho mladé manželce Sophii zůstává na památku její portrét, na svou dobu poněkud nezvyklý. Poté co městečko, kde Sophie žije, padne do rukou Němcům, ocitají se jeho obyvatelé na samé hranici absolutní bídy a pro kousek chleba musejí často dát všanc i holý život. A tehdy Sophiin portrét upoutá pozornost nového Kommandanta. Německý důstojník je obrazem doslova posedlý a Sophie je odhodlaná riskovat cokoliv – rodinu, svou pověst i život –, jen aby mohla znovu spatřit svého muže... O bezmála sto let později dostane Liv Halstonová od svého muže darem působivý portrét mladé ženy, který koupil za pár šupů na ulici. Posléze se ovšem ukáže, že obraz má nesmírnou cenu, a rozhoří se boj o to, kdo je jeho skutečným vlastníkem. A Livino přesvědčení o správnosti věcí podstoupí náročnou zkoušku. Stejně jako Sophie je však pevně odhodlaná bojovat za to, co má na světě nejraději..

Recenze

Tento krásný příběh o lásce, naději, štěstí, odvaze, přátelství a zoufalství.
Příběh je vymyšlený, je to pouze fantazie autorky, ale při čtení nám přijde, že se tohle muselo stát. Tak krásně popsaný i s detaily jsem hodně dlouho nečetla.
Příběh se skládá ze dvou částí, minulost a přítomnost. Jsou zde dvě hlavní hrdinky, první z hrdinek je Sophie, která žije v St. Peterone, kde bojují Francouzi s Němci. 
V druhé části se objevuje mladá dívka Liv, která po smrti manžela nemůže najít novou lásku. Až jednoho dne objeví, ale díky obrazu se příběh dál zamotává....
Příběh o Sophii jsem si oblíbila hned a prožívala jsem její příběh až do konce.
tato kniha mě vážně moc dostala. Její příběh je o lásce, strachu, naději a nakonec i štěstí. Chvílemi jsem při příběhu i brečela, ale i se smála. Příběh je dost smutný, ale nakonec vše dobře dopadne a vyvolal na tváři úsměv.
Tento příběh opět moc doporučuji je zde vše co se týká války a koncentračních táborů.

Originální název:

The Girl You Left Behind (2013)

Žánr:
Literatura světováRományPro ženy
Vydáno:Ikar (ČR)
Počet stran:432
Překlad:Lucie Mikolajková
Edice:Světový bestsellerEdice světový bestseller
Autor obálky:Kateřina Stárková
Vazba knihy:vázaná s přebalem
ISBN:978-80-249-2865-4



2 komentáře:

  1. Já pořád hledám knihu od Jojo, která mě v porovnání s Me Before You nezklame. První jsem přemýšlela nad touto, ale jednou jsem četla tak ,znechucenou" recenzi, až jsem z toho byla špatná. Po tvé recenzi si zase naopak říkám, že ta kniha za to stojí :)

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě doporučuji, přiznám se, že jsem ze začátku taky chtěla knihu odložit, ale ještě že jsem to neudělala... Moc krásný příběh to nakonec byl :) Jsem zvědavá co na ni budeš potom říkat :)

    OdpovědětVymazat