Počet zobrazení stránky

středa 9. srpna 2017

Hana


                                         Hana



Alena Mornštajnová vystudovala angličtinu a češtinu na Filozofické fakultě Ostravské univerzity. V současné době pracuje jako lektorka anglického jazyka a překladatelka. Žije ve Valašském Meziříčí. V roce 2013 vyšel její debutový román Slepá mapa, který byl nominován na Cenu Česká kniha 2014.

Anotace:

Třetí román úspěšné české autorky. Existuje-li něco, co prověřuje opravdovost lidského života, pak je to utrpení. A existuje-li něco, co život znehodnocuje, pak je to utrpení, které člověk působí jiným. Jenže co když je přesto nevinen? Co když je to všechno jen shoda okolností a člověk je pouze bezmocným nástrojem osudu? Je zima roku 1954 a devítiletá Mira se přes zákaz rodičů vypraví k řece jezdit na ledových krách. Spadne do vody, čímž se její neposlušnost prozradí, a je za to potrestána tím, že na rodinné oslavě nedostane zákusek. Nevinná příhoda z dětství však pro Miru znamená zásadní životní zvrat. Následuje tragédie, která ji na dlouhá léta připoutá k nemluvné a depresivní tetě Haně a odhalí pohnutou rodinnou historii, jež nadále popluje s proudem jejího života jako ledová kra. Příběh, který vychází ze skutečných událostí, popisuje Alena Mornštajnová ve strhujícím tempu a se smyslem pro dramatičnost, až má čtenář pocit, že sleduje napínavý film. Zůstává jen otázka, zda se kra osudu nakonec přece jen rozpustí…

Recenze:

Krásný a dojemný příběh o dívce Haně, která svojí poctivostí, zbrklostí, naivitou a hlavně proviněním způsobí rodinnou tragédii.
Na tuto knihu jsem slyšela stále velkou chválu, ať už to bylo od přátel, z tisku nebo z internetu. Hned jsem zkusila štěstí v knihovně a knihu si půjčila.
Obálka knihy mě nalákala na to, že to bude nějaký krásný sladký příběh. Bohužel tento příběh moc sladký není...
Když jsem začala číst tuto knihu, stále jsem nechápala kdo je ta teta Hana a co vlastně jde až průběhu čtení jsem začala vše chápat...
Tento příběh popisuje osud ženy, která za svůj krátký život prožila a prožila mnoho trápení...
Příběh začíná vyprávěním tragického osudu malé holčičky Miry. kdy její rodiče a sourozenci zemřou na tyfus, jen její teta to přežije. Po uzdravení se teta Hana ujímá malé Miry. Začátky soužití mezi oběma nebyly zrovna lehké. Až když Mira dospěje zjistí co se vše stalo předtím než se z veselého člověka stala smutná, zadumaná lidská troska.
Moc se mi líbilo jak si autorka hrála a schválně propletla osudy tři rodiny Helerů, Karásků a Horáčků a postupně se dozvídáme nečekané souvislosti.
Tuto knihu jsem přečetla jedním dechem. Je to velmi silný příběh u kterého nestačí jen jeden kapesník. Tato kniha mi zůstane ještě dlouho v mé hlavě a už teď mám velký problém najít nějakou takovou kvalitní četbu jako je právě Hana. 

Žánr:
RományPro ženyLiteratura česká
Vydáno:Host
více informací...
1. vydání originálu:2017
Počet stran:300
Autor obálky:Veronika Kopečková
Vazba knihy:vázaná
ISBN:978-80-7491-940-4

Knihu hodnotím *****

1 komentář:

  1. První recenze, kterou na knihu čtu a moc se mi líbí. Po knize jsem také koukala, kvůli její "sladké" obálce. Nechám si jí na seznamu "někdy si jí přečtu" a uvidím, jestli se k ní opravdu dostanu. :)

    OdpovědětVymazat