Počet zobrazení stránky

středa 31. srpna 2016

Laurus

                   

                                      Laurus

Evgenii Vodolazkin - se narodil v roce 1964 v Kyjevě. Po absolvování filologické fakulty pokračoval pod vedením D. S. Lichačova ve studiu starší literatury na Ústavu ruské literatury v Petrohradě, kde působí i dnes. V roce 2000 získal titul doktora filologických věd obhajobou práce o odrazu dějinných událostí ve středověké rusky psané literatuře. Vedle odborných prací se věnuje i krásné literatuře a pravidelně přispívá do periodika Novaja gazeta. S prvotinou, románem Solovjov a Larionov z roku 2009, se Vodolazkin zařadil mezi finalisty literárních cen Andreje Bělého a Bolšaja kniga. Toto prestižní ocenění a spolu s ním i cenu Jasnaja Poljana však dostal až za román Laurus, který si získal mnoho čtenářů v Rusku i za jeho hranicemi. 



Anotace:
Román nás zavede na středověkou Rus, kde v patnáctém století řádila morová rána. Jeho hrdinou je lékař, nebo lépe léčitel, který bylinami a dalšími přírodními produkty zachraňuje životy druhých. 

Když však během porodu nedokáže zachránit milovanou Ustinu, rozhodne se opustit svou vesnici, změní si jméno a jako poutník se vydá na cestu za vykoupením. Cestuje po Evropě a všude využívá své léčitelské schopnosti. Talent mu umožňuje zachraňovat životy morem nakažených lidí a zacelovat nejrůznější poranění - čím víc se při tom pro druhé obětuje, tím silnější je jeho dar. Když konečně doputuje až do Jeruzaléma, zjišťuje, že nejtěžší úkol jej teprve čeká…

"Laurus je bezesporu jednou z nejpůsobivějších mystických knih, kterou budete letos nebo v jakémkoli jiném roce číst.“
The American Conservative

„Hnací silou tohoto ruského románu je láska, víra a touha po odčinění hříchů. I když je děj zasazen do středověku, má přesah i do současnosti. Je to román s příchutí Umberta EcaCanterburských povídek. Výstřední, leč výborný.“  

Rok vydání
 2016
Formát 
130x200 mm
Jazyk
čeština
Vazba 
Vázaný
Počet stran
384
EAN:
9788073903466
Původní název:
 Laurus

Recenze :
Na začátek se musím přiznat, že jsem knihu nedočetla celou. Dočetla jsem se na stranu 164 a dál už to nešlo, nedala jsem to.
Kniha na mě od začátku působila zvláštně.
Před tím než jsem se do knihy pustila, přečetla jsem si její anotaci, ta se mi moc líbila a na knihu se těšila. Ale bohužel po začtení do knihy, to pro mě byla katastrofa.
Knihu, ale doporučuji. Je to velice silný příběh.  Sice mě bohužel nepotěšil. Každý jsme jiný a určitě se mezi námi najdou tací, kterým se kniha bude líbit.
Věřím, že jednou se ke knize vrátím a znovu se do ní pustím….
Knihu hodnotím ***
Za poskytnutí knihy děkuji Knihy Omega a Knihy Dobrovský. Zde si knihu můžete zakoupit :

Žádné komentáře:

Okomentovat