Počet zobrazení stránky

neděle 3. září 2017

Ztracená manželka

 

                                      Ztracená manželka 


Současná americká spisovatelka, je absolventkou prestižní univerzity v Massachusetts. Dosud vydala čtyři romány, všechny mají vysoké hodnocení a dostává se jim uznání i v zahraničí.

Anotace

Z předválečné Prahy až do New Yorku zavádí čtenáře mimořádně silný příběh velké lásky Lenky a Josefa, jejichž vztah měl nečekané rozuzlení. Úspěšný newyorský porodník stále sní o své první ženě Lence, která zůstala v nacisty okupovaném Československu. Lenka Maizelová žila v milující, dobře situované pražské rodině, a když se dostala na Akademii výtvarných umění, splnil se jí životní sen. Zvláště od chvíle, kdy se zamilovala do nadějného studenta medicíny Josefa, s důvěrou hleděla do budoucnosti. Jenže napětí v Československu narůstalo a báječný život v předválečné Praze se změnil v noční můru ghett a koncentráků. Jaký byl osud malířky Lenky? Svede osud dávnou dvojici opět dohromady?

                                                                Recenze

Krásný příběh o velké lásce a lidském utrpení.
Kniha vypráví příběh o manželech, které rozdělí válka. Příběh je napsaný formou vyprávění, vzpomínek manželů, on je v Americe, ona v Praze kde vypukla 2. svět válka a nenávist k židům je stále a stále větší.
Vyprávěním Lenky se paní spisovatelka více zabývala než vyprávěním Josefa, ten příběh jen dotváří. Lenka popisuje své dětstvím, dospíváním, první zamilovanosti, objevení první velký lásky, svatba a nakonec život za války a po ní. Josefův příběh byl převážně o životě během války a po válce.
Tento krásný příběh se čte jedním dechem, začnete pomalu číst a nemůžete přestat, je po přečtení knihy, dlouho o ní přemýšlíte.
Pro mě nejmrazivější část celé knihy byla , kdy Lenka vypráví o hrůzách v Terezíně a později i v Osvětimi.
Když se zaměřím na ten Terezín. Vždy jsem si myslela, že je to jen gheto, kde židé žijí normálně, jen jsou izolované od zbytku lidí... I jsem četla příběh jedné židovské dívky, že se tam měla dobře a Terezín nazývala jako "lázně". Tak, že při čtení této knihy jsem byla v šoku jaká zvěrstva se i zde děla na lidech a s lidmi. 
Nejvíce mě šokovala ta pasáž kde Lenka vzpomíná na to jak Němci posílali na smrt těhotné ženy, rodiny s dětmi i s kočárky... Jelikož i já jsem matka malého dítěte nedovedu si a ani nechci představit, že by se takováto hrůza někdy opakovala...
Tento příběh je z větší části podle skutečných událostí, skuteční lidé, skutečná města (Praha, Terezín...) co zažili tuto hrůzu za 2.svět války.

Můj názor: Tato kniha je velmi výjimečná jak stylem psaní tak i strukturou jak je příběh hezky sestaven. Při čtení příběhu jsem měla pocit jako bych tam byla s ní. Vše mi přišlo moc v živých barvách.
Ještě dnes mám z této knihy zvláštní pocit. V knize jsem se dočetla o spousty zajímavostech, co jiné knihy se stejným tématem vůbec nezveřejňují. Při čtení se mi chtělo chvílemi plakat, chvílemi se mi svíralo srdce strachem i bolestí, cítila jsem velkou bezmoc a vztek a nechápala jak se vůbec něco takového mohlo dopustit.....
Tato kniha rozhodně stojí za přečtení. Proto ji doporučuji všem co se chtějí dozvědět něco více o židech, koncentračních táborech a holocaustu.


Originální název:

The lost wife (2011)

Žánr:
Literatura světováRományHistorie
Vydáno:Knižní klub
Počet stran:296
Překlad:Leona Macháčková
Autor obálky:Soňa Šedivá
Vazba knihy:vázaná s přebalem
ISBN:978-80-242-3955-2

Žádné komentáře:

Okomentovat