Počet zobrazení stránky

středa 20. září 2017

Tisíc východů slunce


                           Tisíc východů slunce



Sabina Zelená 

Narodila se v Dačicích, ale vyrůstala v Praze, kde vystudovala civilní letectví a po maturitě ještě anglický jazyk. Procestovala Nový Zéland a Austrálii, v níž se nakonec usadila. Knihy byly odjakživa jejím nejlepším přítelem a o tom, že se stane spisovatelkou, snila už od dětství, ačkoliv se do psaní pustila až při cestování.

Píše ve volném čase, je autorkou románu "Tisíc východů slunce" (2017) a momentálně pracuje na dalších dvou knihách.

Zajímají ji silné lidské příběhy a právě proto se sama věnuje emocím, složitým situacím a vztahům – mezi muži a ženami, rodiči a dětmi, sourozenci, přáteli... Nejraději čte knihy, které ji dojmou, rozpláčou, vystraší, naštvou, rozesmějí, nadchnou... a doufá, že její knihy čtenářům přinesou to samé.

Anotace:


Pavlin život se otočil o sto osmdesát stupňů. V jediném okamžiku ztratila manžela i otce – dva lidi, které nejvíc milovala, navíc v době, kdy prožívá své první těhotenství. Potřeba sdílet svůj smutek s někým blízkým ji zavede k její babičce, kterou léta neviděla. Jejich setkání je natolik silné, že se k ní rozhodne přestěhovat. Postupně se seznamuje s místními lidmi. Poznává Elišku, dívku, která po autonehodě přišla o zrak. Blíže poznává i jejího bratra, který si sestřino zranění klade za vinu. Najdou tito dva lidé v těžké životní situaci cestu k sobě? Smíří se s tím, co jim život vzal, a naleznou naději na nové štěstí?

Recenze:

Doporučení: 
Doporučuji si připravit velké balení kapesníčků, budou při čtení této knihy velice potřeba.

Tento velmi smutný, emocemi nabitý příběh, je vyprávěn z pohledu několika důležitých osob, které nám dovolí nahlédnout do jejich myšlenek, pocitů a přání, příběh tak s nimi můžeme prožívat. 

Hlavní hrdinka Pavla je na začátku těhotenství. Během jedné minuty přichází nešťastnou náhodou o svého otce a o svého manžela....
Pavla se do sebe uzavře, nejí, nespí, jen brečí a trápí se. Na pomoc jí přijede její babička. Vše za Pavlu vyřídí a koná se pohřeb, kde potkává účastníky nehody z druhého auta, kteří přežili.
Po pohřbu babička Pavle nabídne aby se s ní vypravila domů na vesnici. Pavla nabídku přijímá, sbalí si věci a odjíždí s babičkou do svého rodného domu.
Doufá, že se jí zde podaří zmírnit svůj smutek a užívat si těhotenství.
Zde potkává sourozence ze sousedství. Zbyška a Elišku, kteří nemají vůbec lehký život, podobně jako Pavla.....

Můj názor:
Wau tento příběh jsem přečetla jedním dechem. Už podle anotace jsem věděla , že bude kniha dobrá, ale netušila jsem, že bude tak úžasná. 
I přesto, že je to autorčina prvotina, velmi povedená,  řadím jí jako druhou nejlepší knihu co jsem tento rok četla.
Do příběhu jsem se hned zamilovala a prožívala jsem ho až do poslední strany knihy s nimi. Příběh mě fakt dostal, je velmi silný, emocemi nabitý.
Jediné co paní autorce mám za zlé, je to, že pro mě byl příběh krátký, strašně by mě zajímalo jak se dál příběh mezi hlavními hrdiny vyvíjel. 

Žánr:
RományPro ženyLiteratura česká
Vydáno:Fragment (ČR)
1. vydání originálu:2017
Počet stran:224
Vazba knihy:brožovaná (paperback)
ISBN:978-80-253-3237-5
Knihu hodnotím ***** Všem vřele doporučuji. Je to příběh o naději a o tom, že naděje umírá poslední....

Za poskytnutí knihy moc děkuji samotné autorce Sabině Zelené.




Žádné komentáře:

Okomentovat