Počet zobrazení stránky

sobota 5. května 2018

Heřmánkové údolí


                                       Heřmánkové údolí



Hana Marie Körnerová, narozená 1954 v Litoměřicích. 
Psala od dětství tzv. do šuplíku, první román Pán hor vyšel až v roce 1993. Patnáct let pracovala ve zdravotnictví a znalost prostředí zúročila v románu Prosím vás, sestřičko, s nímž uspěla v jedné z prvních literárních soutěží Knižního klubu. 
Oblíbenou kulisou pro řadu jejích historicko - dobrodružných románů je Francie osmnáctého a devatenáctého století. 
Posledních patnáct let žije autorka trvale v Podkrkonoší.



Anotace

Strhující příběh ženy, které osud původně rozdal horší kartu než jiným.
Byla silná, ačkoli si svou sílu neuvědomovala, a statečná, ačkoli o statečnosti nikdy nepřemýšlela. Dokázala najít obyčejné lidské štěstí i v tvrdé době a ještě tvrdších podmínkách. Přesto se nikdy necítila odstrčená či o něco ochuzená a dokázala prožít svůj život naplno. Příběh začíná v roce 1946, kdy sedmnáctiletou Annu repatriují z Ruska do poválečného Československa. Oba rodiče jsou mrtví a matčini příbuzní v Čechách se uvolili o sirotka postarat. Anna přijíždí do krajiny, kterou zná jen z vyprávění, ale která se v jejích představách jeví jako země zaslíbená. Neumí řeč a příbuzné zná jen z fotografií. Přesto u nich doufá nalézt nový domov - jedinou jistotu v nejistém světě, který ji obklopuje. Po příjezdu na místo se ale dovídá, že všechno je jinak. Ze dne na den se ocitá v nádherné, ale téměř vylidněné krajině Středohoří, s mužem, o němž ve skutečnosti nic neví...

Recenze

Krásný, velmi citlivě napsaný příběh o dívce, později ženě, které osud rozdal poněkud velmi špatné karty. Přečteno jedním dechem. Kniha je psaná formou vzpomínek.
Přiznám se, že jsem si myslela, že to bude příběh o dívce z dob války, ale ne, byl to příběh o obyčejné dívce a neobyčejně zlé době, které osud už od dětství uděluje jednu ránu za druhou a ona i přesto, že vypadá velmi křehce, je to dívka, která vydržela úplně všechno. Dokázala žít velmi těžký život, který ji přichystal jedno utrpení a neštěstí za druhým.
Při čtení jsem i dost brečela, tak krásně a dojemně napsaný příběh jsem už dlouho nečetla. Strašně mi bylo líto skoro všech postav v této knize. Nikdy jsem netušila, že i po válce mohlo být ještě zle.
Tato kniha nám velice ukazuje, co je v životě nejdůležitější a to jsou přátelé a rodina. Bohužel v dnešní době se na to trošku zapomíná. 
Při čtení jsem si i já uvědomila svůj postoj k životu.
Kniha je za mě jedna z nejlepších a určitě brzy se k ní zase vrátím.
Bylo hezké si při čtení představovat ten hostinec, krajinu a přírodu.
Dokonce jsem cítila i ten heřmánek.
Tuto knihu strašně moc , moc doporučuji Všem.


Žánr:
RományPro ženyLiteratura česká
Vydáno:MOBA (Moravská bastei)
více informací...
1. vydání originálu:2012
Počet stran:256
Vazba knihy:vázaná
ISBN:9788024346366

Knihu hodnotím 5/5


Žádné komentáře:

Okomentovat