Počet zobrazení stránky

čtvrtek 29. prosince 2016

Kapitánova dcera

                                                       Kapitánova dcera

Leah Fleming 
Leah Flemingová je britská autorka a matka čtyř dětí. Narodila se v Laneashire, vystudovala univerzitu v Leedsu a dnes žije na farmě nedaleko Yorkshire, kde také píše své knihy. První knihu vydala v roce 2007 a od té doby se řadí k nejpopulárnějším autorkám romantických a historických románů. Inspiraci hledá nejen v příbězích svých blízkých, ale i ve své milované krajině a jejích zvycích.
Svou pozornost věnuje především silným ženám prožívajícím své osudy na pozadí pohnutých dějin Velké Británie v " krátkém" dvacátém století. Jejím heslem je, že kdo nedělá chyby, nikdy nic nezkusil.
Kapitánova dcera je jejím sedmým románem.

Anotace:
Kapitánova dcera je dechberoucí příběh o nezlomné vůli, touze po štěstí a schopnosti překonávat překážky a napravovat staré křivdy - i ty, na kterých se člověk sám podílel.

May Smithová má se svým manželem Joem a malou dcerou Ellen namířeno do "zemi příležitostí", Ameriky.
Jejich sny o novém životě se ale rozplynou v okamžiku, kdy nepotopitelný Titanic narazí na ledovec. V mrazivých vodách Atlantiku se ztratí Joe i Ellen. Ve chvíli největšího zoufalství však k záchrannému člunu doplave muž podobný kapitánu lodi a předá May dítě zabalené do dek. Ta je celá zmatená , ale věří, že je to Ellen. Teprve s rozbřeskem se ukáže, že dítě v jejím náručí je někoho jiného a May učiní nejdůležitější rozhodnutí svého života....
Svědkem těchto událostí je i Celesta Parkesová, která se vrací z Anglie, kde byla na pohřbu své matky, zpět do Ameriky ke svému bohatému, ale tyranskému manželovi. Obě ženy prožitá tragédie silně zasáhne a navždy spojí.
Jejich přátelství je bude provázet po celý život a skrze mnohá příkoří a překážky, které jim připraví nejen jejich okolí, ale především bouřlivé dějiny první poloviny dvacátého století....

Recenze:
Na tuto knihu jsem narazila v Levných knihách. Po přečtení anotace jsem věděla, že tuto knihu musím mít. Úžasná byla i cena za tuto nádhernou knihu. Kniha stála 49,-. Po přečtení této knihy se, ale velmi divím jak je možné, že ji dali do Levných knih a za takovou cenu... Tato kvalita knihy neodpovídá ceně :(.

Kniha se velmi dobře četla. Byla hodně napínavá. Příběh se zabývá dobou od roku 1912 až do roku 1959. Za tyto roky se odehrají potopení Titanicu, 1. svět. válka a  2. svět. válka. Prolínají se zde osudy několika lidí z celého světa a nám přijde jako by svět byl jen malá vesnice.
Příběh mě velice chytl a já ho přečetla jedním dechem a necelých 400 stran mi přišlo jako jedna klasická pohádka. Při příběhu jsem měla stavy, že jsem se smála, brečela, naháněl mi husí kůži a občas i dost mrazil... V příběhu je ukázáno snad úplně vše co by v každém příběhu mělo být.
Za mě tato kniha dostává ***** . Kdo má rád tento typ příběhů a podobná témata jako zde jsou tak vřele doporučuji a přeji příjemné čtení.

Žádné komentáře:

Okomentovat